WARKAH KASIH UNTUK SI USTAZ

buat si dia ustaz,

pertemuan pertama kita bermula 3 minggu yang lalu..aku mengenali kamu didalam suatu majlis ilmu..majlis doa tahlil..disana...aku melihat kamu menjadi imam dalam solat magrib..aku terpegun...terpesona aku seketika apabila mendengarkan bacaan2 solat yang kamu perdengarkan..sungguh...terpaku aku seketika..

ustaz,
buat pertama kalinya aku terbuka pintu hati untuk kaum "adam" setelah sekian lama aku menguncinya tanpa sebab..kamu berjaya membuat hatiku berlagu riang...ingin aku kenali siapa keluarga kamu...aku pasti...ibu dan ayahmu berbangga punya anak spt kamu...benar aku ingin mengenali keluarga kamu...ingin aku pelajari bagaimana dapat mendidik anak spt kamu...agar aku dapat mendidik anak2 "kita" kelak ^_^

ustaz,
 terpesonaku kepada kamu bukan setakat itu, mendengarkan kamu perlu menyambung majlis tahlil e2 membuatkan aku semakin ternanti2..kamu agak gelisah ketika itu...kamu kelihatan gugup di pandanganku mungkin ramai gadis yang memerhatikan kamu sehingga kamu segelisah itu...  

ustaz owh ustaz,
bicara antara kita hanya..."boleh ambilkan air?" "owh nk air" selebihnya hanya senyuman yang saling bertukaran...bukan niatku untuk menggoda tapi...waktu itu hanya kamu yang paling hampir dengan bekas air dan aku ingin mengadakan jarak antara kita sepaya kita x saling bersentuhan...harap kamu lebih mengerti...

ustaz ku,
aku harap ini bukan pertemuan terakhir kita...mengenali kamu membuatkan aku terfikir tentang syarat2 mencari pasangan hidup...pertama keturunan...kedua agama...ketiga harta....keempat rupa...harapanku kamu jodohku...doaku kamu imamku...andai kamu bukan untukku...aku pasra dengan ketentuanNya...

wassalam ^_^   

No comments:

Post a Comment