puisi untuk cinta halalku

wahai bakal imamku,

dimanakah kamu kini?
sudahkah kamu penuhi hatimu dengan ilmuNya?
bersediakah kamu untuk memikul tanggungjawab bersama?


wahai bakal nakhodaku,

bahtera yang kita bina ini aku berharap akan berakhir di 'jannah'Nya
bukan bahtera yang dibina diatas kepuraan dan pendustaan
semoga bahtera ini tidak karam kerana fitnah-fitnah dunia


wahai bakal pendamping hidupku,

aku bukanlah gadis yang sempurna
semoga ketidaksempurnaanku ini mampu di tutup dengan kelebihanmu
dan semoga aku jua mampu menutup ketidaksempurnaanmu kelak
kerana tiada insan sempurna,
semoga kamu mampu terima seadanya aku


wahai bakal bapa kepada zuriatku,

tidakku harap masamu sepenuhnya untuk kami
namun,aku harap di saat kami memerlukan kamu
kamu ada di sisi kami untuk meminjamkan kekuatan dan ketabahan



wahai 'hafiz'ku,

aku hanya wanita biasa
wanita yang dahargakan ilmuNya
wanita yang berusaha untuk menuju 'jannah'Nya

bimbinglah aku,
pimpinlah aku,
tolong ingatkan aku di kala aku alpa

semoga kita dapat membina keluarga Sakinah kelak
semoga kita mampu untuk saling melengkapi satu sama lain
berdoalah agar kita ditemukan dalam bingkai halalNya
kerana aku tahu kamu adalah 'hafiz' yang terbaik dariNya untukku


dariku :- bakal suri mu



No comments:

Post a Comment